> Meldingen

Meldingen


Algemeen

Er is een beperkt bedrag beschikbaar voor STAP-budget. Op de startpagina staat een balk die aangeeft hoeveel budget er nog beschikbaar is. Als het bedrag voor deze aanvraagperiode op is dan kunt u nu geen toekenning voor STAP-budget meer ontvangen. U kunt het weer proberen in de volgende aanvraagperiode.

Per aanvraagperiode is er beperkt STAP-budget beschikbaar. Het budget van de huidige aanvraagperiode is niet meer beschikbaar. Als het bedrag voor deze aanvraagperiode op is dan kunt u nu geen toekenning voor STAP-budget meer ontvangen. U kunt het opnieuw proberen in de volgende aanvraagperiode op maandag 2 januari 2023 om 10.00 uur.

Het STAP klant contact centrum is bereikbaar via 088 - 898 22 02 van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 17.00 uur (lokaal tarief - belkosten zijn afhankelijk van uw telefoonaanbieder).

Let op: Bij de start van een nieuwe aanvraagperiode neemt het aantal telefoontjes toe, waardoor er een wachttijd kan ontstaan. U kunt uw vraag of bericht ook achterlaten via ‘Stel een vraag’ op mijn.stapuwv.nl. Meer informatie over ‘Stel een vraag’ vindt u op de 'Service & Contact' pagina bij ‘Hoe werkt ‘Stel een vraag’?

U heeft een vraag gesteld of een bericht achtergelaten via ‘Stel een vraag’. Wij reageren binnen vijf werkdagen.

Let op: Bij de start van een nieuwe aanvraagperiode neemt het aantal vragen en berichten toe, waardoor we mogelijk later dan vijf werkdagen reageren op uw vraag of bericht. U kunt uw vraag ook stellen door te bellen naar het STAP klant contact centrum op 088 - 898 22 02 van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 17.00 uur.

Meer informatie over ‘Stel een vraag’ vindt u op de 'Service & Contact' pagina bij ‘Hoe werkt ‘Stel een vraag’?



Hoe werkt de wachtrij?

Uw positie in de wachtrij wordt om 10:01 uur bepaald en is willekeurig. Zorg dat u vóór 10:00 op “Aanvragen STAP-budget” klikt.

Als u vóór 10:00 uur op “Aanvragen STAP-budget” klikt, wordt uw plek in de wachtrij willekeurig bepaald. Dit betekent dat de kans bestaat dat u zowel op de eerste als op de laatste plek in de wachtrij terecht kan komen. Het maakt daarom niet uit of u 24 uur van te voren of 1 minuut van te voren op ‘Aanvragen STAP-budget’ heeft gedrukt.

Klikt u na 10:01 uur op “Aanvragen STAP-budget”, dan sluit u achteraan in de wachtrij op volgorde van binnenkomst.

De volgende aanvraagperiode voor STAP-budget start op maandag 2 januari om 10:00 uur. Probeert u eerder STAP-budget aan te vragen, dan krijgt u de melding "Wachtrij nog niet actief". Dit betekent dat uw positie in de wachtrij nog niet is bepaald.

Uw positie in de wachtrij wordt om 10:01 uur bepaald en is willekeurig. Heeft u vóór 10:00 uur op “Aanvragen STAP-budget” geklikt dan ontvangt u om 10:01 uur de melding dat u aan de wachtrij bent toegevoegd.

Zie ook: Ik krijg de melding ‘U staat in de wachtrij’. Wat betekent dat?

Dit betekent dat uw positie in de wachtrij is bepaald. U ziet deze melding vanaf 10:01 uur. Zodra u aan de beurt bent, komt u op de inlogpagina en kunt u starten met uw aanvraag.

Zie ook: Hoe wordt mijn plek in de wachtrij bepaald?

Als de wachtrij wordt gepauzeerd, moet u niets doen; sluit het venster niet! De wachtrij gaat uit zichzelf weer van start, uw plek in de rij blijft hetzelfde.

Om het aantal aanvragen zo goed mogelijk te verwerken binnen het beschikbare budget, loopt de wachttijd mogelijk op wanneer het budget bijna vergeven is. Uw positie in de wachtrij blijft hetzelfde. Door het aantal mensen dat in de wachtrij staat, is het niet zeker dat er nog STAP-budget beschikbaar is wanneer u uw aanvraag start.


Scholing in onderzoek of uitgesloten

Voor een aantal scholingen geldt dat deze nog in onderzoek zijn. Het onderzoek wordt uitgevoerd door de Toetsingskamer, onderdeel van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Er is nog enige tijd nodig om het onderzoek af te ronden. De opleider en de betreffende studenten zijn op de hoogte gesteld van het lopende onderzoek.

Als u STAP-budget heeft aangevraagd voor een scholing die in onderzoek staat, heeft u hierover in Mijn STAP-budget een brief ontvangen. In de week van 3 oktober ontvangt u deze brief per post. Als u vragen heeft over deze beslissing zijn we telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur via 088 – 898 2202.

Voor de start van de aanvraagperiode op 1 september 2022 is een aantal opleiders gevraagd om hun scholingsaanbod (gedeeltelijk) te verwijderen uit het STAP-scholingsregister. Dit betreft scholing die niet voldoet aan de voorwaarden van arbeidsmarktgerichtheid uit de regeling STAP-budget. De studenten die deze scholing gekozen hebben, krijgen de mogelijkheid een andere scholing te kiezen om STAP-budget voor te gebruiken.

Als u STAP-budget heeft aangevraagd voor een scholing die niet voldoet aan de voorwaarden, ontvangt u hier binnenkort een brief over. In de brief staat welke stappen u verder kunt ondernemen om andere scholing te kiezen. Als u vragen heeft over deze beslissing zijn we telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur via 088 – 898 2202.